Δευτέρα 7 Μαρτίου 2011

Ρυτίδα

Μια ελάχιστη πρόποση

στα ονόματα που δεν γιορτάζουν

και στα σώματα χωρίς σκιά.

Στα σακίδια που μεταφέρουν μια πρότερη ζωή και τον εφιάλτη.

Στις καρδιές

που μεταφέρουν μια πρότερη ζωή

και στα ενθύμια

που γραπώνονται απελπισμένα απ' την ιστορία.


Και μια άλλη

στην επιφυλακτική ματιά που ανακουφίστηκε

αντικρίζοντας ντόπιους συμμάχους.


Κι άλλη μια

για τις πληγές που άνοιξαν

οι μαχαιριές της ξιπασιάς

σε κάποιο στενό

ή η σαλιωμένη λεηλασία σε κάποιο δωμάτιο

με "διακριτικό φωτισμό",

εκατό μέτρα ή κάποια χιλιόμετρα

απ' το θρίαμβο της νοικοκυροσύνης,

ή ο μιντιακός οχετός,

ή οι καχύποπτες ματιές στη λεωφόρο,

ή..............................................


Κι άλλη μια

για το εξορισμένο παρελθόν

και το πανταχού παρόν όνειδος.


Και μια οριστική

για την Ουκρανή γειτόνισσα

που δε γουστάρει το ύψος του μπαλκονιού της

να υπολογίζει.


1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Η ζωή ενός συναισθήματος

Κανένα συναίσθημα
εγωκεντρικό ποτέ δεν είναι
γιατί εσύ που το νιώθεις
πάντα μέσα σε ερεθίσματα το βιώνεις
πρόσωπα, εκφράσεις, καταστάσεις
το να μην το μοιράζεσαι
και τη φωνή σου να σκιάζεσαι
πάντα θα ‘ναι η καταδίκη
όλων των «πρέπει» σου η φρίκη
{ η πόλη μου ‘χει γαμήσει όλα μου
Τα συναισθήματα}R
Κάθε απολογία περιττή
Είναι μονόδρομος η φυγή
Συγνώμη που άλλο δεν αντέχω
Τόσα βλέμματα γύρω μου να με καρφώνουν
Φεύγω
Έναν άλλο εαυτό γυρεύω
Όπου ο τζαμπουκάς δεν θα ‘χει θέση
Και η σύγκριση θα ΄χει φύγει απ’ τη μέση
Γιατί όσα φαντάστηκα παλιά
Στο λαιμό μου τώρα είναι σα συρμάτινη θηλιά
{R}
Η λύτρωση της λήθης
Το χρέος του κοινωνικού προτσές
Να αγνοείς της οικειότητας σου τις επαφές
Είναι παιχνίδι που εγώ πια
Αρνούμαι να παίξω
Επιλέγω να φύγω
Όλα μου λείπουν
Αλλά για ακατανόητους λόγους
Δε με θλίβουν
Κάθε φωνή και κάθε βλέμμα
Κάθε συναίσθημα που δεν έφτασε στη λέξη
Και κάθε αιτία που δεν έγινε ποτέ δικαιολογία
{R}
Αφήνω σε εσένα την ετυμηγορία
Αυτήν που μόνο το τραγικό μίγμα
Ανδρικού εγωισμού και γυναικείας ζήλειας
Μπορεί να βγάλει
Σαν σίχαμα το αφοδευτικό μου σύστημα
Επιθυμεί να αποβάλλει
{R}
Μόνο μάθε το καλά
Τα συναισθήματα μου εγώ
ποτέ δεν τα κλείνω σε κουτιά
ούτε άσπρο μαύρο έχω μάθει να βλέπω
θα μου κάνει καλό για κάποιο καιρό
μονάχη να χορεύω
και υπόσχομαι να μην τρελαθώ
{R}